Opcje widoku
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Reset

V i VI klasa na wycieczce w ramach programu „Poznaj Polskę”

„Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Nasi uczniowie całkowicie podzielają tę opinię, zwłaszcza teraz, gdy mieli okazję poznać bliskie nam, ciekawe miejsca Pomorza Zachodniego.

13 grudniabr. pojechaliśmy na wycieczkę do Kamienia Pomorskiego. Pierwszym punktem programu było zwiedzanie Zespołu Katedralnego. Przewodnik opowiedział dzieciom o historii katedry, która jest najstarszym obiektem sakralnym Pomorza Zachodniego i o jej unikalnej architekturze, a także organach i koncertach, które są atrakcją tego miasta.  Zwiedziliśmy również wirydarz-  jedyny tego  typu obiekt przykatedralny w Polsce będący ogrodem zamkniętym z każdej strony przez klasztorne mury.

Następnie poszliśmy na spacer obejrzeć gotycki ratusz i fragmenty murów obronnych. Spacer po mieście zakończyliśmy podziwianiem Zalewu Kamieńskiego wraz z nowoczesną mariną .

Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Multimedialne w Trzęsaczu. Dzieci mogły poznać proces abrazji, usłyszeć historię kościoła zabranego przez morze, a także zapoznać się z dwiema legendami na ten temat. Za pomocą technik multimedialnych w sposób obrazowy, łączący naukę z baśniowością, uporządkowały wiedzę z zakresu geografii i historii Trzęsacza. Po wyjściu z muzeum obejrzeliśmy pozostałą ścianę kościoła oraz umocnienie klifu. Z Trzęsacza pojechaliśmy do Niechorza do Parku Miniatur Latarni Morskich. Dzięki spacerowi pośród miniaturowych latarni i obiektów nadmorskich, uczniowie mogli przyjrzeć się wszystkim polskim latarniom funkcjonującym na naszym wybrzeżu oraz tym, które już nie istnieją i poznać ich historię.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się ponownie w Kamieniu Pomorskim, gdzie zjedliśmy obiad w pizzerii. Do szkoły wróciliśmy  o godzinie 16.00.

Pełni wrażeń, wypoczęci i dotlenieni czekamy na kolejną wycieczkę, bo przecież podróże kształcą…

Data dodania: 2021-12-14 09:29:02

Gazetka szkolna

ZALOOKAJ

Stacja meteo

Sprawdź pogodę w Helenowie i okolicy
Więcej informacji

Kalendarz

Strefa Rodzica i Nauczyciela

Dostęp zabezpieczony hasłem
Zobacz
Motto
naszej
szkoły

"Są dwa sposoby na to, żeby znaleźć się na wierzchołku dębu. Jeden, to usiąść na żołędziu i czekać. Drugi, to wspiąć się na drzewo."