Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Labolatoria przyszłości

.......................................................................................................................................................................................................................

Rok szkolny 2023/2024

 

 

(pozostałe zdjęcia można obejrzeć w galerii poniżej)

 

Zima to czas wspaniałych eksperymentów i kreatywnych zajęć w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości! ❄️?

 

W Mikołajki, nasze małe sztuczki w kuchni przyniosły efekt w postaci przepysznych pierniczków, które zostały uwiecznione przez jedną z uczennic aparatem szkolnym zakupionym dzięki naszemu projektowi. ??

 

Podczas zajęć świetlicowych dzieci wzięły się za dekorowanie pierniczków, a uczniowie przedszkolni stworzyli przeszkody dla swoich robotów - bałwanki! ❄️?

 

W grudniu, klasy korzystały z Photonów i małych robotów Bee Botów do programowania. Nasze małe geniusze programowały drogę robotów na spotkanie z Mikołajami, rozwijając jednocześnie umiejętności myślenia abstrakcyjnego i orientacji kierunkowej! ??

 

Druku 3D poświęciliśmy cały zimowy miesiąc, tworząc ozdoby choinkowe i własne projekty w programie Tinkercad. ??️

 

Nie zabrakło też kodowania z zestawami klocków Lego oraz konkursu programowania BluBota! ??

 

Wszystkie te zajęcia są możliwe dzięki wsparciu projektu #LaboratoriaPrzyszłości, który rozwija umiejętności techniczne i kreatywność naszych uczniów! ??‍??‍?

 

.................................................................................................................................................................................................................................

Podsumowanie działań Laboratoriów Przyszłości

 

            Uczniowie klasy 8b uczestniczyli w zajęciach z chemii z wykorzystaniem sprzętu Empiriusz z projektu Laboratoria Przyszłości. Tematem lekcji było wykrywanie białek oraz procesy, którym ulegają białka. Wykonanie doświadczeń budziło w uczniach wiele emocji i pozwalało zweryfikować wiedzę zdobytą podczas lekcji oraz poznać budowę modeli cząsteczek związków chemicznych.

            Uczniowie klasy drugiej utrwalali z robotem edukacyjnym tabliczkę mnożenia oraz jej odwrotność – dzielenie. Wyniki z tych dwóch działań były drogą do wyznaczenia trasy robotowi. Dodatkową atrakcją było dodawanie funkcji świetlnych i sygnałów dźwiękowych.

Na kolejnych zajęciach uczniowie klasy pierwszej wykorzystali Photony do programowania. Programowali i prezentowali drogę Kuby do wyznaczonego punktu oraz spotkanie z małymi robotami BeeBotami. Z dużym zaangażowaniem każdy uczeń chciał zaprogramować robota, uważnie obserwował jego drogę oraz spotkanie z małymi BeeBotami. Zabawa robotami rozwijała myślenie abstrakcyjne i sekwencyjne, a także orientację kierunkową na płaszczyźnie.

            W maju uczniowie z koła programowania poczuli na własnej skórze teorię względności. Okazało się, że dużo szybciej składa się z klocków skomplikowanego robota, niż się go rozkłada. Więcej czasu zajmuje rozłączanie klocków, niż ich łączenie. Ponadto trzeba było wszystkie rozdzielone klocki posegregować. Bardzo dużo ciężkiej fizycznej pracy.

            Gdy dziewczynki pracowały przy klockach, chłopcy tworzyli kolejne projekty 3D w programie Tinkercad. Tym razem projektowali bardzo zaawansowane i wymyślne domy swoich marzeń. Przekonali się, że robienie dziur jest równie ważne, jak budowanie ścian, czy wstawianie mebli. Uczniom klasy czwartej przypomniało się zadanie domowe z matematyki „pokój w skali”. Tam ograniczały ich umiejętności manualne, tu mogli poszaleć. I taki właśnie szalony dom stworzony przez Borysa można zobaczyć na zdjęciu poniżej.

 

Zdjęcia Maj - Czerwiec 2023

#LaboratoriaPrzyszlosci – czerwiec

         Karta rowerowa jest zwykle pierwszym po legitymacji szkolnej dokumentem zdobywanym przez uczniów. W klasie IV szkoły podstawowej uczniowie zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Poznają zagadnienia związane z ruchem pieszych i innych uczestników ruchu drogowego, ze szczególnym uwzględnieniem rowerzysty. Uzyskaniem karty rowerowej formalnie potwierdza się nabyte umiejętności teoretyczne i praktyczne, a otrzymujący ją uczeń staje się pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego. 1 czerwca w naszej szkole uczniowie klasy IV-VI uczestniczyli w egzaminie praktycznym na kartę rowerową. Wszyscy byli zadowoleni i uśmiechnięci. Była to doskonała okazja na wykorzystanie aparatu fotograficznego – zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole do uwiecznienia tego ważnego wydarzenia dla naszych uczniów.

           To już ostatnie w tym roku szkolnym spotkanie z naszymi robotami. Była to zabawa z wykorzystaniem wiadomości poznanych w klasie 3. Trochę programowania, trochę innej zabawy. Dziękujemy za ciekawe lekcje z Photonami.

           13 czerwca uczniowie klasy 8a wzięli aktywny udział w lekcji chemii z wykorzystaniem sprzętu Empiriusz. Tematem zajęć było „Rozdzielanie mieszaniny jednorodnej cieczy na składniki z wykorzystaniem metody destylacji”. Celem tej lekcji było przypomnienie określonych wiadomości z klasy siódmej. Nie każdy uczeń pamiętał, że w mieszaninie wody z alkoholem jako pierwszy odparowuje alkohol, którego temperatura wrzenia wynosi 78 stopni Celsjusza. W ten sposób klasa ósma zakończyła swoją przygodę z chemią w goglach VR.

           Na kolejnych zajęciach, w czerwcu, uczniowie klasy 1. wykorzystali Photony i BeeBoty do programowania. Programowali i prezentowali drogę Kacperka do wyznaczonego punktu oraz spotkanie z BeeBotami. Z dużym zaangażowaniem każdy uczeń chciał zaprogramować drogę robota. Dzieci uważnie obserwowały jego drogę oraz spotkanie z małymi BeeBotami. Zabawa robotami rozwijała myślenie abstrakcyjne i sekwencyjne, a także orientację kierunkową na płaszczyźnie.

Na ostatniej lekcji informatyki uczniowie klasy II bawili się - układali drogi dla robotów według własnych pomysłów. Zabawa pozwoliła rozwijać u dzieci kreatywność.

           Przyszedł czas na podsumowanie naszej pracy na zajęciach koła programowania. W tym roku pracowaliśmy na wielu nowych programach i wielkich zestawach klocków Lego, głównie za sprawą projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

Uczyliśmy się składać i programować bardzo duże i skomplikowane roboty, ściśle według instrukcji. Bawiliśmy się tworząc zupełnie nowe gry w programie Scratch. Sprawdzaliśmy naszą kreatywność wymyślając całe projekty 3D w programie Tinkercad. Na koniec głównie improwizowaliśmy, poznając program Pivot i wymyślając coraz dłuższe i bardziej zaawansowane animacje.

         Na ostatni projekt drukowany na naszej drukarce 3D pani (podświadomie) wybrała mądrą sowę. Czyż to nie najlepsze podsumowanie tak owocnej pracy?

Tym razem dzieci z oddziału przedszkolnego podczas zajęć robotyki wybrały się na wakacyjną podróż z zagadkami. Przedszkole życzy wszystkim uczniom i nauczycielom udanych i bezpiecznych wakacji.

 

 

 

 

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................

Kwiecień z programem #LaboratoriaPrzyszłosci

 

Stuku puku … ciszę w szkole wypełnił stukot młotków. To uczniowie klasy VI na zajęciach z techniki z precyzją wbijali gwoździe w deski, aby wykonać piękne obrazki. I tak powstały ich pierwsze dzieła wykonane techniką artystyczną String Art.

            String art to sztuka tworzenia obrazów, „malowania” przy pomocy gwoździ i sznurków. Daje możliwość twórczego spełnienia, gdyż właściwie wszystkie elementy tego dzieła, od tła, przez „malowany” element, po rozmiary pracy czy kolorystykę, zależą od nas. Jednocześnie sama metoda działania jest bardzo prosta: wbijanie gwoździ i oplatanie ich główek kolorowym sznurkiem czy muliną. Efekty są spektakularne. Wszystko uwieczniliśmy na aparacie fotograficznym zakupionym z projektu.

            W tym miesiącu w klasie 3 zabawa z robotami polegała na odpowiadaniu na proste pytania matematyczne lub rozwiązaniu zadania. Po prawidłowej odpowiedzi można było ruszyć robotem dalej. Kto pierwszy osiągnął wyznaczoną linię, wygrywał całą zabawę.

         Na kolejnych zajęciach uczniowie klasy pierwszej wykorzystali Photony do programowania. Programowali i prezentowali drogę Karola do lasu. Z dużym zaangażowaniem każdy chciał zaprogramować robota i uważnie obserwował jego drogę.

         Klasa II w kwietniu, w parach, układała ciekawe trasy BluBotowi. A przy tym rywalizowała między sobą o jak najciekawszy przejazd robota. Uczniowie nagradzali rywalizujące pary głośnymi brawami. Spore owacje dostały pary, które użyły głośnych i ciekawych sygnałów dźwiękowych i świetlnych, a przy tym nie przekroczyły linii maty.

         Dla koła programowania był to kolejny miesiąc z projektowaniem obiektów 3D (na szkolną drukarkę) w programie Tinkercad. Szeroka wyobraźnia uczniów bardzo pozytywnie zaskoczyła nauczyciela

            Projekty 3D były wykonywane indywidualnie, za to współpracy wymagał wielki zestaw klocków LEGO – Krypton 8, zakupiony oczywiście w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości. Złożoną huśtawkę, za pomocą programowania, uczniowie chcą wprawić w ruch na kolejnych zajęciach już w maju.

 

 

.........................................................................................................................................................................................................................

MARZEC Z PROGRAMEM #LABORATORIAPRZYSZŁOŚCI

Zakładamy hodowlę roślin… na parapecie.

 

Jak założyć hodowlę cebuli czy pietruszki? A może posadzić stokrotki? Czy zasiać rzeżuchę? Oto jest pytanie. Kto odpowie na nie?

 

         Zielone ogródki parapetowe to alternatywa ciekawych i pożytecznych zajęć.

 

         Wraz z nadejściem wiosny można z powodzeniem i bez wielkich nakładów finansowych założyć zielony kącik na parapecie okiennym. Dzieci, przy niewielkiej pomocy dorosłych, przygotują warsztat pracy potrzebny do założenia zielonego kącika tj.: ziemię, nasiona, cebulki, wodę. Dzięki temu dowiedzą się, co jest potrzebne roślinom do wzrostu. Będą też miały możliwość zapoznania się z różnymi rodzajami nasion oraz dowiedzą się, jakie są sposoby uprawy roślin i ich pielęgnacji. 22 marca w naszej grupie przedszkolnej zakładaliśmy wiosenną hodowle kwiatów oraz innych roślin. Każdy przedszkolak przyniósł z domu cebulki kwiatów i doniczkę. Na początku dzieci ozdabiały doniczki kolorowymi wzorkami. Następnie wsadzały do ziemi cebulki i podlewały sadzonki. Dowiedziały się również jak posiać rzeżuchę na podkładzie z waty oraz żyto i cebule w ziemi. Obserwowały przez kolejne tygodnie wzrost roślin, a także pełniły dyżury przy ich podlewaniu.

 

         Poniżej kilka fotek, z naszej pracy uwiecznionych sprzętem zakupionym w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

         Starsi uczniowie z koła programowania kolejny miesiąc spędzili na projektowaniu modeli na zakupioną z programu drukarkę 3D. Program Tinkercad rozwija w nich nieocenioną kreatywność i pozwala zwizualizować wytwory wyobraźni.

 

         Z kolei na pozostałych zajęciach koła uczniowie ćwiczyli dokładność wykonywania instrukcji na szkolnych zestawach klocków Lego z serii Prime. Aby uzyskać wybrany model i go prawidłowo zaprogramować, należy ściśle przestrzegać kolejnych kroków z filmiku. To również umiejętności niezbędne w dorosłym życiu.

 

         W marcu klasa II, w dwuosobowych grupach, rywalizowała między sobą na najciekawsze trasy przejazdu robotów Photon. Pozostali uczniowie nagradzali grupy głośnymi oklaskami.

 

         Dzieci z oddziału przedszkolnego w ramach zajęć z robocikami rozwiązywały łamigłówki matematyczne – Sudoku. W ten sposób rozwijały swoje uzdolnienia matematyczne poprzez zabawę.

 

         Na zajęciach koła programowania uczniowie klasy 2 ścigali się, kto pierwszy dojedzie do mety swoim Photonem. Dzieci były podzielone na dwie grupy. Z każdym kolejnym poziomem wyścig był dłuższy i trudniejszy o przeszkody do objechania.

         Podczas lekcji matematyki uczniowie klasy 3 ponownie korzystali z naszych szkolnych robotów – Photon. Tym razem robot pomagał powtarzać tabliczkę mnożenia. Choć był tylko motywatorem i nie podpowiadał, spełnił swoją rolę wyśmienicie. Zabawa była przednia, a nauka efektywna.

 

         W marcu uczniowie klasy 1 na zajęciach z robotyki doskonalili umiejętności orientacji przestrzennej. Poznawali polecenia: w prawo, w lewo, w górę, w dół. Zajęcia z robotami i Bee- Botami miały na celu dotarcie do jednego punktu na macie i ,,spotkanie".

 

         W ostatni wtorek marca, uczniowie klasy 8a brali aktywny udział w zajęciach z chemii z wykorzystaniem sprzętu Empiriusz. Część doświadczalna, a później test, dotyczyły zagadnienia reakcji kwasu etanowego z magnezem. Chętnych nie brakowało. Odważniejsi wydają się jednak chłopcy. Dziewczęta wolą patrzeć i kibicować, żeby wszystko poszło super i posypało się konfetti.

 

........................................................................................................................................................................................................................

Luty 2023r

 

Niska frekwencja uczniów w lutym pozwoliła zorganizować w klasie drugiej wyścigi robotów. Uczniowie ścigali się ustawiając dodatkowe funkcje na robotach.
W minionym miesiącu największy szkolny zestaw klocków LEGO – Krypton 8, doczekał się złożenia drugiego obiektu. Tym razem jest to robot – pająk, na którym nauczymy się programować pętle.


Dinozaury to stworzenia, które od dawna niezwykle fascynują szczególnie najmłodszych. Nie tylko zaskakują swoim wyglądem i wielkością, ale też kryją wiele tajemnic. Tego dnia sala przedszkolna zmieniła się w niezwykły kącik: ” jurajski park”, w którym oglądaliśmy dinozaury, plakaty, książki o dinozaurach. Z tej okazji zorganizowaliśmy zajęcia, które wprowadziły dzieci w prehistoryczny świat i przybliżyły im życie tych wyjątkowych gadów. Dzieci obejrzały i wysłuchały prezentację multimedialną poświęconą tym prehistorycznym olbrzymom. Przedszkolaki dowiedziały się m.in. jak wyglądały, czym się żywiły oraz zorganizowaliśmy wykopaliska szkieletów tych zwierząt. Podczas zajęć dzieci chętnie porównywały wygląd dinozaurów, określały ich wielkość, układały rytmy. Dowiedziały się jak rodzą się małe dinusie, układały historyjkę obrazkową rozwoju dinozaura. Chętnie poznawały nazwy dinozaurów i dzieliły się swoją wiedzą. W zorganizowanych kącikach przyrody można było podziwiać diplodoki tyranozaury, triceratopsy itp. Nie zabrakło również ciekawych zabaw ruchowych oraz plastycznych związanych z tematyką zajęć.


28 lutego uczniowie klasy 8a podczas zajęć z chemii wykorzystywali sprzęt Empiriusz zakupiony ze środków programu @Laboratoria Przyszłości. Celem lekcji było poznanie właściwości alkinów.
Obok urządzeń cyfrowych: Bee Botów, w klasie 1, w miesiącu lutym, wprowadzony został edukacyjny robot Photon. Dzieci zapoznały się z robotem jeżdżącym, wyposażonym w świecące diody, głośnik i czujniki. To kolejna wartościowa pomoc, wprowadzająca ich w świat technologii.

 

....................................................................................................................................................................................................................... 

Styczeń 2023r

 

 

Klasa 3 wyśmienicie bawiła się podczas lekcji w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zabawa była przednia, choć połączona z nauką. Tym razem uczniowie planowali trasy z punktu A do punktu B, a także obliczali długości swoich tras.
Dzień "Babci i Dziadka" w oddziale przedszkolnym, został uwieczniony przez jednego z uczniów z klasy IV sprzętem zakupionym w ramach programu "Laboratoria Przyszłości". Dzięki czemu uczniowie mogli rozwijać swoje zainteresowania i zdobyć nowe umiejętności - fotograficzne.


Uczniowie klasy II a w styczniu ćwiczyli ortografię. W efekcie zaprogramowali Phonton-a na tyle liter, ile miał wyraz. Natomiast trudność ortograficzną danego wyrazu uczniowie zaznaczali dodatkową funkcją, jak kolor czy sygnał.
Kolejny miesiąc upłynął uczniom koła programowania na intensywnym budowaniu nowych minirobotów z zestawów klocków LEGO zakupionych z funduszy programu #LaboratoriaPrzyszłości.


W styczniu dzieci z oddziału przedszkolnego, zanim zaczęły zajęcia z kodowania, wykonały bałwanki, w których były ukryte zadania. Każde z dzieci samodzielnie decydowało, jaką trasę ma pokonać robot, aby dotrzeć do bałwanka. Oczywiście każdy chciał dotrzeć do swojego bałwanka z zadaniem. Zabawa bardzo podobała się dzieciom, wytrwale czekały na swoją kolejkę.


Wzorem ubiegłych miesięcy po raz kolejny uczniowie klasy 8a wzięli czynny udział w lekcji chemii z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości – gogli VR Empiriusz. Zagadnieniem rozpatrywanym w styczniu były reakcje zobojętniania, jako jedna z metod otrzymywania soli.
Nasi uczniowie z koła programowania nadal uczyli się tworzyć od podstaw projekty 3D. Uczniowie klasy 4 coraz lepiej potrafią obsłużyć program Tinkerkad. Jest szansa, że jeszcze w tym roku szkolna drukarka 3D wydrukuje właśnie ich prace.

 

 

 

 

 

 

....................................................................................................................................................................................................................... 

 

 

@LaboratoriaPrzyszłości w grudniu

Ostatni miesiąc roku dla uczniów ze starszych klas, którzy brali udział w zajęciach programowania, przebiegł pod znakiem druku 3D. Uczniowie poznali program Tinkercad, w którym uczyli się tworzyć projekty 3D. Konkretna praca zaczęła się od poznania samego programu. Podczas zajęć kreatywność uczniów rozwijała się z każdą chwilą, a pierwszym efektem było wydrukowanie ozdób świątecznych z gotowych szablonów firmy Banach. Różnorodność i jakość wydruków oczarowała uczniów. To jeszcze bardziej zachęciło uczniów do wytężonej pracy nad własnymi projektami.

 

Szycie to umiejętność, której trzeba się koniecznie nauczyć. Uczniowie klasy piątej podjęli wyzwanie i uczyli się szyć przy użyciu igły i nitki (tradycyjnie). Zadanie polegało na uszyciu dekoracyjnej choinki, która ma ozdobić ich domy w Święta Bożego Narodzenia. Każdemu zajęcia techniczne z szycia bardzo się podobały. A wszystko zostało uwiecznione aparatem fotograficznym zakupionym w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

 

Uczniowie klasy drugiej podczas programowania kodowali, w grupach, jak robot edukacyjny ma dojść do ukrytego prezentu. Każda grupa użyła do wyznaczenia drogi dodatkowych funkcji dla ciekawszych efektów.

 

20 grudnia zajęcia dzieci z oddziału przedszkolnego odbyły się pod tytułem "Zbliżają się święta Bożego Narodzenia". Przedszkolaki  ustaliły zasady i kolejność, pokonywały trasę zaprogramowanymi robotami, pod którymi ukryły się świąteczne  zagadki.

 

Tego samego dnia uczniowie klasy 8a, w ramach zajęć z chemii, po raz kolejny korzystali z Empiriusza z programu @LaboratoriaPrzyszłości. Tematem były metody otrzymywania soli. Korzystanie z wirtualnego laboratorium wymagało dużej precyzji, więc uczniowie ćwiczyli dodatkowe umiejętności. Rozwiązanie testu też jest nie lada wyzwaniem, ale opłacało się, żeby posypały się konfetti. Chętnych do obsługiwania sprzętu nie brakowało, a niektórzy uczniowie stali się już perfekcjonistami.

 

Pierwszaki w dalszym ciągu tworzyli proste algorytmy dotarcia do danego punktu na macie edukacyjnej, wykorzystaliśmy przy tym zadaniu roboty do edukacji matematycznej. Uczniowie rozwiązywali zadania z treścią oraz działania matematyczne z dodawania w zakresie 10. Zajęcie miało na celu doskonalenie umiejętności rozumienia i modelowania relacji podmiotowo-przestrzennych, poruszania się w najbliższej przestrzeni i na mikropłaszczyźnie według ustalonych zasad z wykorzystaniem treści matematycznych. Te zadania rozwijały percepcję wzrokową i słuchową, uwagę, myślenie matematyczne oraz wdrażało do wspólnego działania. Dzieci z zaangażowaniem wykazywały się aktywnością i chęcią działania.

 

 

............................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

............................................................................................................................................................................................................................

 

 

...................................................................................................................................................................................................................................

 

 Uczniowie podczas lekcji o zasadach bezpiecznego poruszania się p drodze mieli możliwość fotografowania napotkanych znaków drogowych, przejść dla pieszych oraz samych siebie, a to wszystko dzięki zakupionym sprzętom w ramach Programu ,,Labolatoria Przyszłości".

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................................

 

NASZ NAJWIĘKSZY ZESTAW LEGO

 

           Z programu #Laboratoria Przyszłości zakupiliśmy do naszej szkoły największego robota składanego z popularnych klocków LEGO.

 

Pierwszym wyzwaniem było złożenie robota ściśle według instrukcji. Poświęciliśmy na to kilka czerwcowych zajęć koła programowania. Szybko się okazało, że bezcenna jest współpraca i zaangażowanie całej grupy oraz odpowiedni podział pracy, bo tylko w taki sposób zmieściliśmy się w czasie, jaki sobie wyznaczyliśmy.

 

            Przez nasze ręce przewinęły się tysiące klocków, a każdy, nawet najdrobniejszy element, miał znaczenie. Błędne umieszczenie choćby jednego klocka, skutkowało fiaskiem całego przedsięwzięcia, czyli uniemożliwiało uruchomienie robota. Pierwsza próba jego uruchomienia unaoczniła nam kilka usterek, na szczęście niewielkich.

 

            Naprawiając błędy nauczyliśmy się najwięcej. Nie miało znaczenia, kto i kiedy czegoś nie zauważył, czy się pomylił. Ważne było wyszukanie usterki i jej naprawienie, w taki sposób, żeby  nie zepsuć pozostałych, dobrze złożonych części.

 

            Już na następnych zajęciach robot jeździł we wskazanym kierunku i unosił „ręce” według napisanego przez uczniów programu.

 

Po tak długiej i trudnej pracy, sukces ucieszył wszystkich konstruktorów.

 

W tym roku  szkolnym zapraszamy na koło programowania we wtorki na 8 lekcji. Na chętnych uczniów czekają nowe wyzwania.

 

 

 

 

........................................................................................................................................................................................................................

Data dodania: 2022-08-25 13:00:30
Data edycji: 2024-04-12 18:02:24
Ilość wyświetleń: 1441

E- profilaktyka

Konkursy

Zgłoś się do konkursu !
Więcej informacji

Gazetka szkolna

ZALOOKAJ
Więcej informacji

Stacja meteo

Sprawdź pogodę w Helenowie i okolicy
Więcej informacji

Kalendarz

Strefa Rodzica i Nauczyciela

Dostęp zabezpieczony hasłem
Zobacz
Motto
naszej
szkoły

"Są dwa sposoby na to, żeby znaleźć się na wierzchołku dębu. Jeden, to usiąść na żołędziu i czekać. Drugi, to wspiąć się na drzewo."

Charles Kemmons Wilson
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej