Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Labolatoria przyszłości

....................................................................................................................................................................................................................... 

Luty 2023r

 

Niska frekwencja uczniów w lutym pozwoliła zorganizować w klasie drugiej wyścigi robotów. Uczniowie ścigali się ustawiając dodatkowe funkcje na robotach.
W minionym miesiącu największy szkolny zestaw klocków LEGO – Krypton 8, doczekał się złożenia drugiego obiektu. Tym razem jest to robot – pająk, na którym nauczymy się programować pętle.


Dinozaury to stworzenia, które od dawna niezwykle fascynują szczególnie najmłodszych. Nie tylko zaskakują swoim wyglądem i wielkością, ale też kryją wiele tajemnic. Tego dnia sala przedszkolna zmieniła się w niezwykły kącik: ” jurajski park”, w którym oglądaliśmy dinozaury, plakaty, książki o dinozaurach. Z tej okazji zorganizowaliśmy zajęcia, które wprowadziły dzieci w prehistoryczny świat i przybliżyły im życie tych wyjątkowych gadów. Dzieci obejrzały i wysłuchały prezentację multimedialną poświęconą tym prehistorycznym olbrzymom. Przedszkolaki dowiedziały się m.in. jak wyglądały, czym się żywiły oraz zorganizowaliśmy wykopaliska szkieletów tych zwierząt. Podczas zajęć dzieci chętnie porównywały wygląd dinozaurów, określały ich wielkość, układały rytmy. Dowiedziały się jak rodzą się małe dinusie, układały historyjkę obrazkową rozwoju dinozaura. Chętnie poznawały nazwy dinozaurów i dzieliły się swoją wiedzą. W zorganizowanych kącikach przyrody można było podziwiać diplodoki tyranozaury, triceratopsy itp. Nie zabrakło również ciekawych zabaw ruchowych oraz plastycznych związanych z tematyką zajęć.


28 lutego uczniowie klasy 8a podczas zajęć z chemii wykorzystywali sprzęt Empiriusz zakupiony ze środków programu @Laboratoria Przyszłości. Celem lekcji było poznanie właściwości alkinów.
Obok urządzeń cyfrowych: Bee Botów, w klasie 1, w miesiącu lutym, wprowadzony został edukacyjny robot Photon. Dzieci zapoznały się z robotem jeżdżącym, wyposażonym w świecące diody, głośnik i czujniki. To kolejna wartościowa pomoc, wprowadzająca ich w świat technologii.

 

....................................................................................................................................................................................................................... 

Styczeń 2023r

 

 

Klasa 3 wyśmienicie bawiła się podczas lekcji w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Zabawa była przednia, choć połączona z nauką. Tym razem uczniowie planowali trasy z punktu A do punktu B, a także obliczali długości swoich tras.
Dzień "Babci i Dziadka" w oddziale przedszkolnym, został uwieczniony przez jednego z uczniów z klasy IV sprzętem zakupionym w ramach programu "Laboratoria Przyszłości". Dzięki czemu uczniowie mogli rozwijać swoje zainteresowania i zdobyć nowe umiejętności - fotograficzne.


Uczniowie klasy II a w styczniu ćwiczyli ortografię. W efekcie zaprogramowali Phonton-a na tyle liter, ile miał wyraz. Natomiast trudność ortograficzną danego wyrazu uczniowie zaznaczali dodatkową funkcją, jak kolor czy sygnał.
Kolejny miesiąc upłynął uczniom koła programowania na intensywnym budowaniu nowych minirobotów z zestawów klocków LEGO zakupionych z funduszy programu #LaboratoriaPrzyszłości.


W styczniu dzieci z oddziału przedszkolnego, zanim zaczęły zajęcia z kodowania, wykonały bałwanki, w których były ukryte zadania. Każde z dzieci samodzielnie decydowało, jaką trasę ma pokonać robot, aby dotrzeć do bałwanka. Oczywiście każdy chciał dotrzeć do swojego bałwanka z zadaniem. Zabawa bardzo podobała się dzieciom, wytrwale czekały na swoją kolejkę.


Wzorem ubiegłych miesięcy po raz kolejny uczniowie klasy 8a wzięli czynny udział w lekcji chemii z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości – gogli VR Empiriusz. Zagadnieniem rozpatrywanym w styczniu były reakcje zobojętniania, jako jedna z metod otrzymywania soli.
Nasi uczniowie z koła programowania nadal uczyli się tworzyć od podstaw projekty 3D. Uczniowie klasy 4 coraz lepiej potrafią obsłużyć program Tinkerkad. Jest szansa, że jeszcze w tym roku szkolna drukarka 3D wydrukuje właśnie ich prace.

 

 

 

 

 

 

....................................................................................................................................................................................................................... 

 

 

@LaboratoriaPrzyszłości w grudniu

Ostatni miesiąc roku dla uczniów ze starszych klas, którzy brali udział w zajęciach programowania, przebiegł pod znakiem druku 3D. Uczniowie poznali program Tinkercad, w którym uczyli się tworzyć projekty 3D. Konkretna praca zaczęła się od poznania samego programu. Podczas zajęć kreatywność uczniów rozwijała się z każdą chwilą, a pierwszym efektem było wydrukowanie ozdób świątecznych z gotowych szablonów firmy Banach. Różnorodność i jakość wydruków oczarowała uczniów. To jeszcze bardziej zachęciło uczniów do wytężonej pracy nad własnymi projektami.

 

Szycie to umiejętność, której trzeba się koniecznie nauczyć. Uczniowie klasy piątej podjęli wyzwanie i uczyli się szyć przy użyciu igły i nitki (tradycyjnie). Zadanie polegało na uszyciu dekoracyjnej choinki, która ma ozdobić ich domy w Święta Bożego Narodzenia. Każdemu zajęcia techniczne z szycia bardzo się podobały. A wszystko zostało uwiecznione aparatem fotograficznym zakupionym w ramach projektu #LaboratoriaPrzyszłości.

 

Uczniowie klasy drugiej podczas programowania kodowali, w grupach, jak robot edukacyjny ma dojść do ukrytego prezentu. Każda grupa użyła do wyznaczenia drogi dodatkowych funkcji dla ciekawszych efektów.

 

20 grudnia zajęcia dzieci z oddziału przedszkolnego odbyły się pod tytułem "Zbliżają się święta Bożego Narodzenia". Przedszkolaki  ustaliły zasady i kolejność, pokonywały trasę zaprogramowanymi robotami, pod którymi ukryły się świąteczne  zagadki.

 

Tego samego dnia uczniowie klasy 8a, w ramach zajęć z chemii, po raz kolejny korzystali z Empiriusza z programu @LaboratoriaPrzyszłości. Tematem były metody otrzymywania soli. Korzystanie z wirtualnego laboratorium wymagało dużej precyzji, więc uczniowie ćwiczyli dodatkowe umiejętności. Rozwiązanie testu też jest nie lada wyzwaniem, ale opłacało się, żeby posypały się konfetti. Chętnych do obsługiwania sprzętu nie brakowało, a niektórzy uczniowie stali się już perfekcjonistami.

 

Pierwszaki w dalszym ciągu tworzyli proste algorytmy dotarcia do danego punktu na macie edukacyjnej, wykorzystaliśmy przy tym zadaniu roboty do edukacji matematycznej. Uczniowie rozwiązywali zadania z treścią oraz działania matematyczne z dodawania w zakresie 10. Zajęcie miało na celu doskonalenie umiejętności rozumienia i modelowania relacji podmiotowo-przestrzennych, poruszania się w najbliższej przestrzeni i na mikropłaszczyźnie według ustalonych zasad z wykorzystaniem treści matematycznych. Te zadania rozwijały percepcję wzrokową i słuchową, uwagę, myślenie matematyczne oraz wdrażało do wspólnego działania. Dzieci z zaangażowaniem wykazywały się aktywnością i chęcią działania.

 

 

............................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

............................................................................................................................................................................................................................

 

 

...................................................................................................................................................................................................................................

 

 Uczniowie podczas lekcji o zasadach bezpiecznego poruszania się p drodze mieli możliwość fotografowania napotkanych znaków drogowych, przejść dla pieszych oraz samych siebie, a to wszystko dzięki zakupionym sprzętom w ramach Programu ,,Labolatoria Przyszłości".

 

 

.....................................................................................................................................................................................................................................

 

NASZ NAJWIĘKSZY ZESTAW LEGO

 

           Z programu #Laboratoria Przyszłości zakupiliśmy do naszej szkoły największego robota składanego z popularnych klocków LEGO.

 

Pierwszym wyzwaniem było złożenie robota ściśle według instrukcji. Poświęciliśmy na to kilka czerwcowych zajęć koła programowania. Szybko się okazało, że bezcenna jest współpraca i zaangażowanie całej grupy oraz odpowiedni podział pracy, bo tylko w taki sposób zmieściliśmy się w czasie, jaki sobie wyznaczyliśmy.

 

            Przez nasze ręce przewinęły się tysiące klocków, a każdy, nawet najdrobniejszy element, miał znaczenie. Błędne umieszczenie choćby jednego klocka, skutkowało fiaskiem całego przedsięwzięcia, czyli uniemożliwiało uruchomienie robota. Pierwsza próba jego uruchomienia unaoczniła nam kilka usterek, na szczęście niewielkich.

 

            Naprawiając błędy nauczyliśmy się najwięcej. Nie miało znaczenia, kto i kiedy czegoś nie zauważył, czy się pomylił. Ważne było wyszukanie usterki i jej naprawienie, w taki sposób, żeby  nie zepsuć pozostałych, dobrze złożonych części.

 

            Już na następnych zajęciach robot jeździł we wskazanym kierunku i unosił „ręce” według napisanego przez uczniów programu.

 

Po tak długiej i trudnej pracy, sukces ucieszył wszystkich konstruktorów.

 

W tym roku  szkolnym zapraszamy na koło programowania we wtorki na 8 lekcji. Na chętnych uczniów czekają nowe wyzwania.

 

 

 

 

........................................................................................................................................................................................................................

Data dodania: 2022-08-25 13:00:30
Data edycji: 2023-03-15 18:11:12
Ilość wyświetleń: 401

E- profilaktyka

Konkursy

Zgłoś się do konkursu !
Więcej informacji

Stacja meteo

Sprawdź pogodę w Helenowie i okolicy
Więcej informacji

Kalendarz

Strefa Nauczyciela

Dostęp zabezpieczony hasłem
Zobacz
Motto
naszej
szkoły

"Są dwa sposoby na to, żeby znaleźć się na wierzchołku dębu. Jeden, to usiąść na żołędziu i czekać. Drugi, to wspiąć się na drzewo."

Charles Kemmons Wilson
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej