Czwartoklasiści podjęli się nie lada wyzwania i wykonali mini-projekty pt. „Mój pokój w skali”.
Długoterminowe zadanie domowe polegało na wymierzeniu swojego pokoju oraz kilku mebli w nim stojących, dobraniu odpowiedniej skali oraz przeliczeniu wszystkich wymiarów w wybranej skali i narysowaniu planu pokoju.
Zadanie zostało przygotowane na poszczególne oceny szkolne, w zależności od ilości niezbędnych obliczeń. Dla nauczyciela to właśnie obliczenia były najważniejsze, dla uczniów były tylko drogą do celu.
Na ocenę celującą należało wykonać makietę w 3D. Było to zdecydowanie bardziej pracochłonne zadanie oraz wymagało dużo więcej rachunków. Mimo tego większość uczniów klasy zdecydowała się właśnie na ten poziom trudności.
Nauczycielka matematyki i jednocześnie wychowawczyni jest dumna z ambicji swoich uczniów oraz z wykonanej przez nich pracy. Z ogromną przyjemnością wstawiła oceny celujące.
Powstałe pokoje 3D można oglądać w świetlicy szkolnej.