Szóstoklasistom maj upłynął pod znakiem obróbki zdjęć i fotomontażu w programie GIMP.
Program jest dość trudny w obsłudze ze względu na mnogość filtrów i innych narzędzi. Żeby trochę odpocząć, na zakończenie tego rozdziału uczniowie…ruszyli w teren. Był to niejako „powrót do źródła”, czyli robiliśmy zdjęcia. Uczniowie korzystali z własnego sprzętu podręcznego – telefonów komórkowych. Każdy szukał najlepszego ujęcia, na zadany temat. Zaczęliśmy od holu szkoły, gdzie rozmawialiśmy o wpływie światła na jakość zdjęć. Następnie szukaliśmy najszerszego ujęcia budynku szkolnego. Wtedy poruszyliśmy temat kadrowania zdjęć. Obchodząc budynek mówiliśmy o zdjęciach „istagramowych”, czyli na przykład o wykorzystaniu perspektywy i zdjęciach „w ruchu”. Po powrocie z sesji, zrobiliśmy podsumowanie, oglądając i doceniając wszystkie udane zdjęcia naszych fotografów – amatorów.
Kto wie, może właśnie ktoś znalazł swoją pasję życiową lub przyszły zawód…?
Zapraszamy do obejrzenia naszych wytworów, są oryginalne i bez fotomontażu.