Dzieje się na świetlicy
Nowy konkurs !!!
Świetlica Szkolna
WYCHOWAWCY PROPONUJĄ…
Zapraszamy Was do wykonania kilku rzeczy, które będą symbolizować ŚWIĘTA WIELKANOCNE. Obejrzyjcie film, który przedstawi Wam WIELKANOCNE SYMBOLE.
Samodzielnie możecie wykonać: koszyczek, zajączka, kolorowe pisanki.
Swoją wiedzę dotyczącą Świąt Wielkanocnych można sprawdzić rozwiązując krzyżówkę online – do czego zapraszam chętne dzieci.
https://learningapps.org/view240870
Zabawy w domu:
Podłoga to lawa.
Znasz taką zabawę? Moi chłopcy często bawią się w ten sposób przemieszczając się po domu tak, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!
Modelka na wybiegu
Pamiętasz lekcje wf-u, na których nosiłaś woreczek z grochem na głowie? To też dobry pomysł na zabawę! Zamiast woreczka możesz nosić np. książki. I po każdym przejściu dokładać kolejną. Ciekawa ile uda Wam się unieść?
Złap zajączka
Gdy moi chłopcy byli mali lubili się bawić w łapanie zajączka. Kojarzysz to światełko na ścianie tworzone przy pomocy lustreka? Teraz nie łapią, ale sami puszczają zajączki, które nasz kot próbuje złapać.
Zabawa w chowanego
Klasyka zawsze jest dobra, nie zależnie od wieku. Z tej zabawy chyba nigdy się nie wyrasta.
Poszukiwanie skarbu
Możesz schować kilka przedmiotów, ale możesz też poprosić dziecko, żeby to ono je ukryło, a potem narysowało mapę, która doprowadzi Cię do skarbu.
Ciepło-zimno
Zamiast mapy, możecie się bawić we wszystkim znane „ciepło-zimno”
Co zmieniło się w pokoju
Przestaw lub schowaj jakąś rzecz. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czego brakuje lub co zmieniło się w pokoju. Dobra zabawa na spostrzegawczość.
Znajdź kolory
Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!
Wylosuj zadanie
Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.
KILKA PROPOZYCJI AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ:
Bukiet tulipanów z kolorowego papieru
Tulipany z papieru to bukiet, który samodzielnie zrobią przedszkolaki. Dziś proponujemy 2 sposoby sklejania kwiatków dla starszych i młodszych dzieci.
Do wykonania tulipanów potrzebne są:
Kolorowe kartki papieru,
klej,
nożyczki,
patyczki do szaszłyków, na łodygi sprawdzą sie też zielone słomki do napojów,
tasiemki, kokardki,
farba zielona do pomalowania łodyżek.
ŚWIETLICA SZKOLNA
GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
6:30 - 16:30
NUMER TELEFONU DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ:
91 402 10 97
WYCHOWAWCY
Irena Słodowa
Elwira Borecka
Justyna Kasprzak
Karolina Bednarz
Mączkowska Aleksandra
Agnieszka Górzna
Anetta Maciejewska- Hauda
Grzegorz Ślimak
Joanna Szymczak.
Obiady dla uczniów zapewnia firma cateringowa "Kalafiorek", nr kontaktowy : 883759883.
Posiłki wydawane są w godzinach :
REGULAMIN ZACHOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W ŚWIETLICY W CZASIE EPIDEMII
Zajęcia świetlicowe
1. Zajęcia świetlicowe odbywają się w pomieszczeniach szkolnej Świetlicy oraz na świeżym powietrzu na terenie szkoły, a w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.
2. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych wprowadza się zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie zagrożenia epidemicznego.
3. Uczeń wchodząc do świetlicy ma obowiązek dezynfekcji rąk.
4. Na początku roku szkolnego rodzic wypełnia deklarację uczęszczania dziecka do świetlicy, w której określa dokładnie dni i godziny przyjścia i wyjścia ucznia z zajęć świetlicowych , wyraża zgodę na pomiar temperatury oraz podaje nr telefonu szybkiego kontaktu z rodzicem w czasie pobytu dziecka w świetlicy szkolnej.
5. Dzieci mogą być przyprowadzane/ odbierane sprzed drzwi głównych szkoły przez osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, których domownicy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych,.
6 .W sytuacjach wyjątkowych, kiedy to godzina odbioru dziecka danego dnia ulegnie zmianie,rodzic informuje o tym telefonicznie pracownika świetlicy ( tel. 91 402 10 97) .
7. Wchodząc na teren szkoły ( po przekroczeniu ogrodzenia) rodzic zobowiązany jest do zachowania zasad dystansu społecznego oraz stosowania osłony ust i nosa.
8. Jeżeli na placu zabaw przed budynkiem szkoły znajdują się dzieci rodzic zobowiązany jest do poczekania przed furtką.
9. Uczniowie rozpoczynający zajęcia od 3 godziny lekcyjnej przyjeżdzają drugim autobusem/busem. Po 9 lekcji odjezdzają autobusem/ busem tylko uczniowie mający w danym dniu 9 lekcji.
Każdy rodzic zobowiązany jest do przekazania numeru telefonu do szybkiego kontaktu w czasie godzin pobytu dziecka w szkole oraz wyrażenia zgody na pomiar temperatury, gdy zajdzie taka konieczność. Rodzic wypełnia stosowny dokument, który dziecko przynosi pierwszego dnia do szkoły.
Uczniowie miejscowi przychodzą do szkoły na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć. Wcześniej, w godzinach ustalonych z pracownikami świetlicy, mogą przyjść tylko uczniowie objęci opieką świetlicy szkolnej.
Do momentu zmiany warunków pogodowych ogranicza się korzystanie z szatni szkolnej do niezbędnego minimum, także w zakresie zmiany obuwia zmiennego.
Chcąc ograniczyć liczbę przebywających uczniów na terenie szkoły wydłuża się czas zajęć dydaktycznych do lekcji dziewiątej, a czas pracy w szkolnej świetlicy do godziny 16.30.
Rekomenduje się ograniczenie gromadzenia się uczniów oraz zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły .
Świetlica Szkolna
SERDECZNIE WITAMY NA STRONIE INTERNETOWEJ SZKOŁY W ZAKŁADCE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
WYCHOWAWCY ŚWIETLICY PROPONUJĄ…
Zapraszamy Was do wykonania kilku rzeczy, które będą symbolizować ŚWIĘTA WIELKANOCNE. Obejrzyjcie film, który przedstawi Wam WIELKANOCNE SYMBOLE.
Samodzielnie możecie wykonać: koszyczek, zajączka, kolorowe pisanki.
Swoją wiedzę dotyczącą Świąt Wielkanocnych można sprawdzić rozwiązując krzyżówkę online – do czego zapraszam chętne dzieci.
https://learningapps.org/view240870
Zabawy w domu:
Podłoga to lawa.
Znasz taką zabawę? Moi chłopcy często bawią się w ten sposób przemieszczając się po domu tak, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!
Modelka na wybiegu
Pamiętasz lekcje wf-u, na których nosiłaś woreczek z grochem na głowie? To też dobry pomysł na zabawę! Zamiast woreczka możesz nosić np. książki. I po każdym przejściu dokładać kolejną. Ciekawa ile uda Wam się unieść?
Złap zajączka
Gdy moi chłopcy byli mali lubili się bawić w łapanie zajączka. Kojarzysz to światełko na ścianie tworzone przy pomocy lustreka? Teraz nie łapią, ale sami puszczają zajączki, które nasz kot próbuje złapać.
Zabawa w chowanego
Klasyka zawsze jest dobra, nie zależnie od wieku. Z tej zabawy chyba nigdy się nie wyrasta.
Poszukiwanie skarbu
Możesz schować kilka przedmiotów, ale możesz też poprosić dziecko, żeby to ono je ukryło, a potem narysowało mapę, która doprowadzi Cię do skarbu.
Ciepło-zimno
Zamiast mapy, możecie się bawić we wszystkim znane „ciepło-zimno”
Co zmieniło się w pokoju
Przestaw lub schowaj jakąś rzecz. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czego brakuje lub co zmieniło się w pokoju. Dobra zabawa na spostrzegawczość.
Znajdź kolory
Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!
Wylosuj zadanie
Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.
KILKA PROPOZYCJI AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ:
Bukiet tulipanów z kolorowego papieru
Tulipany z papieru to bukiet, który samodzielnie zrobią przedszkolaki. Dziś proponujemy 2 sposoby sklejania kwiatków dla starszych i młodszych dzieci.
Do wykonania tulipanów potrzebne są:
Kolorowe kartki papieru,
klej,
nożyczki,
patyczki do szaszłyków, na łodygi sprawdzą sie też zielone słomki do napojów,
tasiemki, kokardki,
farba zielona do pomalowania łodyżek.
Aby powstał nam wypukły tulipan należy ze sobą skleić co najmniej 3 płatki ze sobą, sklejając je po kolei, pod sam koniec w śodek wkładając łodygę i dociskając aby się skleiła z papierem. Na koniec przyklejamy wcześcniej wycięte listki z zielonego kartonu i gotowe.
ZWIERZĄTKA Z WYTŁACZANEK PO JAJKACH
Dzisiaj czas na prace praktyczne do wykonania których wykorzystamy ekologiczne materiały czyli:
-wytłaczanki po jajkach.
Będą wam potrzebne również: farby, wycinanki lub inny kolorowy papier, nożyczki, kolorowe druciki, guziczki i inne dekoracyjne dodatki które posiadacie w domu.
Przedstawiam zdjęcia kilku propozycji wykonania takich zwierzątek: gąsienica, krokodyl i pająk.
ŚWIETLICA SZKOLNA
GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
6:30 - 16:30
NUMER TELEFONU DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ:
91 402 10 97
WYCHOWAWCY
Irena Słodowa
Elwira Borecka
Justyna Kasprzak
Karolina Bednarz
Mączkowska Aleksandra
Agnieszka Górzna
Anetta Maciejewska- Hauda
Grzegorz Ślimak
Joanna Szymczak.
Obiady dla uczniów zapewnia firma cateringowa "Kalafiorek", nr kontaktowy : 883759883.
Posiłki wydawane są w godzinach :
REGULAMIN ZACHOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W ŚWIETLICY W CZASIE EPIDEMII
Zajęcia świetlicowe
1. Zajęcia świetlicowe odbywają się w pomieszczeniach szkolnej Świetlicy oraz na świeżym powietrzu na terenie szkoły, a w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.
2. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych wprowadza się zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie zagrożenia epidemicznego.
3. Uczeń wchodząc do świetlicy ma obowiązek dezynfekcji rąk.
4. Na początku roku szkolnego rodzic wypełnia deklarację uczęszczania dziecka do świetlicy, w której określa dokładnie dni i godziny przyjścia i wyjścia ucznia z zajęć świetlicowych , wyraża zgodę na pomiar temperatury oraz podaje nr telefonu szybkiego kontaktu z rodzicem w czasie pobytu dziecka w świetlicy szkolnej.
5. Dzieci mogą być przyprowadzane/ odbierane sprzed drzwi głównych szkoły przez osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, których domownicy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych,.
6 .W sytuacjach wyjątkowych, kiedy to godzina odbioru dziecka danego dnia ulegnie zmianie,rodzic informuje o tym telefonicznie pracownika świetlicy ( tel. 91 402 10 97) .
7. Wchodząc na teren szkoły ( po przekroczeniu ogrodzenia) rodzic zobowiązany jest do zachowania zasad dystansu społecznego oraz stosowania osłony ust i nosa.
8. Jeżeli na placu zabaw przed budynkiem szkoły znajdują się dzieci rodzic zobowiązany jest do poczekania przed furtką.
9. Uczniowie rozpoczynający zajęcia od 3 godziny lekcyjnej przyjeżdzają drugim autobusem/busem. Po 9 lekcji odjezdzają autobusem/ busem tylko uczniowie mający w danym dniu 9 lekcji.
Każdy rodzic zobowiązany jest do przekazania numeru telefonu do szybkiego kontaktu w czasie godzin pobytu dziecka w szkole oraz wyrażenia zgody na pomiar temperatury, gdy zajdzie taka konieczność. Rodzic wypełnia stosowny dokument, który dziecko przynosi pierwszego dnia do szkoły.
Uczniowie miejscowi przychodzą do szkoły na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć. Wcześniej, w godzinach ustalonych z pracownikami świetlicy, mogą przyjść tylko uczniowie objęci opieką świetlicy szkolnej.
Do momentu zmiany warunków pogodowych ogranicza się korzystanie z szatni szkolnej do niezbędnego minimum, także w zakresie zmiany obuwia zmiennego.
Chcąc ograniczyć liczbę przebywających uczniów na terenie szkoły wydłuża się czas zajęć dydaktycznych do lekcji dziewiątej, a czas pracy w szkolnej świetlicy do godziny 16.30.
Rekomenduje się ograniczenie gromadzenia się uczniów oraz zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły .
Świetlica Szkolna
SERDECZNIE WITAMY NA STRONIE INTERNETOWEJ SZKOŁY W ZAKŁADCE ŚWIETLICY SZKOLNEJ
WYCHOWAWCY ŚWIETLICY PROPONUJĄ…
Zapraszamy Was do wykonania kilku rzeczy, które będą symbolizować ŚWIĘTA WIELKANOCNE. Obejrzyjcie film, który przedstawi Wam WIELKANOCNE SYMBOLE.
Samodzielnie możecie wykonać: koszyczek, zajączka, kolorowe pisanki.
Swoją wiedzę dotyczącą Świąt Wielkanocnych można sprawdzić rozwiązując krzyżówkę online – do czego zapraszam chętne dzieci.
https://learningapps.org/view240870
Zabawy w domu:
Podłoga to lawa.
Znasz taką zabawę? Moi chłopcy często bawią się w ten sposób przemieszczając się po domu tak, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!
Modelka na wybiegu
Pamiętasz lekcje wf-u, na których nosiłaś woreczek z grochem na głowie? To też dobry pomysł na zabawę! Zamiast woreczka możesz nosić np. książki. I po każdym przejściu dokładać kolejną. Ciekawa ile uda Wam się unieść?
Złap zajączka
Gdy moi chłopcy byli mali lubili się bawić w łapanie zajączka. Kojarzysz to światełko na ścianie tworzone przy pomocy lustreka? Teraz nie łapią, ale sami puszczają zajączki, które nasz kot próbuje złapać.
Zabawa w chowanego
Klasyka zawsze jest dobra, nie zależnie od wieku. Z tej zabawy chyba nigdy się nie wyrasta.
Poszukiwanie skarbu
Możesz schować kilka przedmiotów, ale możesz też poprosić dziecko, żeby to ono je ukryło, a potem narysowało mapę, która doprowadzi Cię do skarbu.
Ciepło-zimno
Zamiast mapy, możecie się bawić we wszystkim znane „ciepło-zimno”
Co zmieniło się w pokoju
Przestaw lub schowaj jakąś rzecz. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czego brakuje lub co zmieniło się w pokoju. Dobra zabawa na spostrzegawczość.
Znajdź kolory
Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!
Wylosuj zadanie
Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.
KILKA PROPOZYCJI AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ:
Bukiet tulipanów z kolorowego papieru
Tulipany z papieru to bukiet, który samodzielnie zrobią przedszkolaki. Dziś proponujemy 2 sposoby sklejania kwiatków dla starszych i młodszych dzieci.
Do wykonania tulipanów potrzebne są:
Kolorowe kartki papieru,
klej,
nożyczki,
patyczki do szaszłyków, na łodygi sprawdzą sie też zielone słomki do napojów,
tasiemki, kokardki,
farba zielona do pomalowania łodyżek.
Aby powstał nam wypukły tulipan należy ze sobą skleić co najmniej 3 płatki ze sobą, sklejając je po kolei, pod sam koniec w śodek wkładając łodygę i dociskając aby się skleiła z papierem. Na koniec przyklejamy wcześcniej wycięte listki z zielonego kartonu i gotowe.
ZWIERZĄTKA Z WYTŁACZANEK PO JAJKACH
Dzisiaj czas na prace praktyczne do wykonania których wykorzystamy ekologiczne materiały czyli:
-wytłaczanki po jajkach.
Będą wam potrzebne również: farby, wycinanki lub inny kolorowy papier, nożyczki, kolorowe druciki, guziczki i inne dekoracyjne dodatki które posiadacie w domu.
Przedstawiam zdjęcia kilku propozycji wykonania takich zwierzątek: gąsienica, krokodyl i pająk.
RYMOWANKI, WYMYŚLANKI – ZABAWY SŁOWEM
Zadaniem Waszym jest wyszukanie jak największej ilości wyrazów w określonym czasie, np. przez 3 min.:
- na podaną przez np. rodzica literę,
- zakończonych na -ca, -wa itp.,
- pięcioliterowych o określonej pierwszej i ostatniej literze, np.: w....r, k....o, ż....a,
- zaczynających się lub kończących na daną sylabę,
- zawierających w środku swej nazwy podaną głoskę,
- trzygłoskowych, cztero-głoskowych,
- zawierających samogłoskę: ę, ą, dwuznaki lub ó, rz, h.
Materiały:
- papier,
- ołówek lub flamaster.
Rysujemy na papierze proste przedmioty lub postacie. Przyglądamy się temu i próbujemy tak szybko, jak to możliwe, odgadnąć, co tak naprawdę jest tematem rysunku. Można także przedstawić pojęcia przy pomocy kilku obrazków, np. parasol słoneczny- rysujemy słońce i parasol.
Materiały:
- kartki,
- długopisy, ołówki lub flamastry.
Wyszukujemy jak najwięcej wyrazów, które po połączeniu ze sobą utworzą nam nowy wyraz, np. prosty + kąt = prostokąt, grzyby + branie = grzybobranie.
Osoba dorosła lub rodzeństwo podaje jakiś wyraz i wspólnie tworzymy do niego kilka rymów(np. filiżanka - skakanka - szklanka - polanka itd.).
Rymować możemy również krótkie zdania, przy czym mają one być pozbawione sensu. Osoba dorosła podaje na przykład jakieś zdanie, akcentując szczególnie jakiś wyraz, do którego trzeba dobrać rym, a Wy znajdujecie jakiś śmieszny ciąg dalszy (np. Mój kapelusz jest czerwony. - I szuka żony., Ptaszek sobie stał. - I robił hau, hau...).
KULINARNE PODBOJE
PRZEPIS NA BABKĘ WIELKANOCNĄ:
SKŁADNIKI
PRZYGOTOWANIE
22 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi. Jest to okazja do promowania ekologicznych postaw, ale też uświadamiania problemów, które niesie ze sobą zmiana klimatu.
"KLIMATYCZNY DZIEŃ ZIEMI 2021"
Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej realizowany przez CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ
Na ich stronie można znaleźć ciekawe webinaria, konkursy, wykłady m.in "Gotuję nie marnuję", "Odpowiedzialna moda", "Dlaczego tańczę w lesie? - o tym jak las wpływa na samopoczucie, podejmowanie decyzji i działania na rzecz świata "
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
CIEKAWE ZAJĘCIA W ŚWIETLICY
"Są dwa sposoby na to, żeby znaleźć się na wierzchołku dębu. Jeden, to usiąść na żołędziu i czekać. Drugi, to wspiąć się na drzewo."
72-100 Goleniów
Jodłowa 33