Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Biblioteka i świetlica

 

Dzieje się na świetlicy

 

 

 

 

 

 

Nowy konkurs !!!

 

 

 

 

Świetlica Szkolna

 

WYCHOWAWCY  PROPONUJĄ…

 

Zapraszamy Was do wykonania kilku rzeczy, które będą symbolizować ŚWIĘTA WIELKANOCNE. Obejrzyjcie film, który przedstawi Wam WIELKANOCNE SYMBOLE.

https://youtu.be/PSMcPXs-1vM

Samodzielnie możecie wykonać: koszyczek, zajączka, kolorowe pisanki.

  1. Koszyczek z papieru – może być ozdobą świątecznego stołu.

https://youtu.be/HWIAScaNHE0

  1. Papierowy zajączek

https://youtu.be/A8agxSu4hNs

  1. Zajączek z ręcznika – doskonały pomysł na wielkanocny prezent dla bliskiej osoby. Jest to sposób ciekawy i myślę, żewarto się nim zainteresować.

https://youtu.be/bKLCYcsvE54

  1. Kolorowe pisanki – naturalne sposoby na kolorowe, świąteczne jajka.

https://youtu.be/zuKuqQJ0yrs

https://youtu.be/IcWx76twXpY

Swoją wiedzę dotyczącą Świąt Wielkanocnych można sprawdzić rozwiązując krzyżówkę online – do czego zapraszam chętne dzieci.

https://learningapps.org/view240870

 

Zabawy w domu:

 

Podłoga to lawa.

Znasz taką zabawę? Moi chłopcy często bawią się w ten sposób przemieszczając się po domu tak, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!

Modelka na wybiegu

Pamiętasz lekcje wf-u, na których nosiłaś woreczek z grochem na głowie? To też dobry pomysł na zabawę! Zamiast woreczka możesz nosić np. książki. I po każdym przejściu dokładać kolejną. Ciekawa ile uda Wam się unieść?

Złap zajączka

Gdy moi chłopcy byli mali lubili się bawić w łapanie zajączka. Kojarzysz to światełko na ścianie tworzone przy pomocy lustreka? Teraz nie łapią, ale sami puszczają zajączki, które nasz kot próbuje złapać.

Zabawa w chowanego

Klasyka zawsze jest dobra, nie zależnie od wieku. Z tej zabawy chyba nigdy się nie wyrasta.

Poszukiwanie skarbu

Możesz schować kilka przedmiotów, ale możesz też poprosić dziecko, żeby to ono je ukryło, a potem narysowało mapę, która doprowadzi Cię do skarbu.

Ciepło-zimno

Zamiast mapy, możecie się bawić we wszystkim znane „ciepło-zimno”

Co zmieniło się w pokoju

Przestaw lub schowaj jakąś rzecz. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czego brakuje lub co zmieniło się w pokoju. Dobra zabawa na spostrzegawczość.

Znajdź kolory

Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!

Wylosuj zadanie

Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.

 

 

Edukacyjne gry on-line :
 https://www.gry-matematyczne.pl/gry.html 
http://pisupisu.pl/2/ortografia 
http://pisupisu.pl/3/slowne-zabawy/jaka-czesc-mowy

 

KILKA PROPOZYCJI AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ:

Bukiet tulipanów z kolorowego papieru

Tulipany z papieru to bukiet, który samodzielnie zrobią przedszkolaki. Dziś proponujemy 2 sposoby sklejania kwiatków dla starszych i młodszych dzieci.

Do wykonania tulipanów potrzebne są:

Kolorowe kartki papieru,

klej,

nożyczki,

patyczki do szaszłyków, na łodygi sprawdzą sie też zielone słomki do napojów,

tasiemki, kokardki,

farba zielona do pomalowania łodyżek.

Świetlica

ŚWIETLICA SZKOLNA

 

GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

6:30  - 16:30

NUMER TELEFONU  DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ:

91 402 10 97

 

WYCHOWAWCY

Irena Słodowa

Elwira Borecka

Justyna Kasprzak

Karolina Bednarz

Mączkowska Aleksandra

Agnieszka Górzna

Anetta Maciejewska- Hauda

Grzegorz Ślimak

Joanna Szymczak.

 

Obiady dla uczniów  zapewnia firma cateringowa "Kalafiorek", nr kontaktowy : 883759883.

Posiłki wydawane są w godzinach :

  • dla oddziału przedszkolnego 12:00-12:30
  • dla klas I-VIII 12:30-12:45

 

 

REGULAMIN ZACHOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W ŚWIETLICY W CZASIE EPIDEMII

 

  • Uczniów w świetlicy obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk, ochrona podczas kichania i kaszlu
  • Środki do dezynfekcji rąk będą rozmieszczone w świetlicy w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wychowanków pod nadzorem wychowawcy.
  • Uczniowie korzystają z własnych przyborów, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku lub w plecaku.
  • Dzieci nie mogą zabierać do szkoły/świetlicy niepotrzebnych przedmiotów, zabawek, maskotek itp.
  • Świetlica będzie wietrzona podczas zajęć, a w szczególności po dezynfekcji sali, przed przyjęciem nowej grupy w godz. 11:15 – 11:30
  • Z sali zostały usunięte przedmioty i zabawki których nie można skutecznie zdezynfekować
  • Klocki znajdujące się w świetlicy, wydawane są przez wychowawcę. Po zabawie są poddawane dezynfekcji.
  • Gry planszowe oraz puzzle wydawane są przez wychowawcę świetlicy. Po zabawie, gry i puzzle trafiają na 2 dniową kwarantannę, po której wracają do użytku.
  • W miarę możliwości, wychowawcy świetlicy będą prowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze na otwartej przestrzeni (plac zabaw, boisko szkolne) z zachowaniem zasad obecnego reżimu sanitarnego
  • Jeżeli wychowawca zaobserwuje u dziecka niepokojące objawy (uporczywy kaszel, gorączkę) jest zobowiązany odizolować dziecko od grupy. Następnie powiadamia rodziców/opiekunów prawnych.
  • W razie konieczności kontakt rodzica z wychowawcą świetlicy, odbywa się przez dziennik elektroniczny lub na numer telefonu podany w karcie zapisu dziecka do świetlicy.
  • Świetlica pracuje w godzinach od 7:00 do 16:30
  • Po 5 lekcji serwowany jest obiad z zachowaniem zaleceń epidemicznych.
  • Uczniowie dojeżdżający rozpoczynający zajęcia od 3 lekcji przyjeżdżają drugim autobusem, busem po 9 lekcji mogą odjeżdżać tylko uczniowie mający 9 lekcję.

 

Zajęcia świetlicowe

1. Zajęcia świetlicowe odbywają się w pomieszczeniach szkolnej Świetlicy oraz na świeżym powietrzu na terenie szkoły, a w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.

2. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych wprowadza się zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie zagrożenia epidemicznego.

3. Uczeń wchodząc do świetlicy ma obowiązek dezynfekcji rąk.

4. Na początku roku szkolnego rodzic wypełnia deklarację uczęszczania dziecka do świetlicy, w której określa dokładnie dni i godziny przyjścia i wyjścia ucznia z zajęć świetlicowych , wyraża zgodę na pomiar temperatury oraz podaje nr telefonu szybkiego kontaktu z rodzicem w czasie pobytu dziecka w świetlicy szkolnej.

5. Dzieci mogą być  przyprowadzane/ odbierane  sprzed drzwi głównych szkoły  przez osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, których domownicy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych,.         

6 .W sytuacjach wyjątkowych, kiedy to  godzina odbioru dziecka danego dnia ulegnie zmianie,rodzic informuje o tym telefonicznie pracownika świetlicy ( tel. 91 402 10 97) .

7. Wchodząc na teren szkoły ( po przekroczeniu ogrodzenia) rodzic zobowiązany jest  do zachowania zasad dystansu społecznego oraz stosowania osłony ust i nosa.

8. Jeżeli na placu zabaw przed budynkiem szkoły znajdują się dzieci rodzic zobowiązany jest do poczekania przed furtką. 

9. Uczniowie rozpoczynający zajęcia od 3 godziny lekcyjnej przyjeżdzają drugim autobusem/busem. Po 9 lekcji odjezdzają autobusem/ busem  tylko uczniowie mający w danym dniu 9 lekcji.

 

Każdy rodzic zobowiązany jest do przekazania numeru telefonu do szybkiego kontaktu w czasie godzin pobytu dziecka w szkole  oraz wyrażenia  zgody na pomiar temperatury, gdy zajdzie taka konieczność. Rodzic wypełnia stosowny dokument, który dziecko przynosi pierwszego dnia do szkoły.

Uczniowie miejscowi przychodzą do szkoły na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć. Wcześniej, w godzinach ustalonych z pracownikami świetlicy, mogą przyjść tylko uczniowie objęci opieką świetlicy szkolnej.

Do momentu zmiany warunków pogodowych ogranicza się korzystanie z szatni szkolnej do niezbędnego minimum, także w zakresie zmiany obuwia zmiennego.

Chcąc ograniczyć liczbę przebywających uczniów na terenie szkoły wydłuża się czas zajęć dydaktycznych do lekcji dziewiątej, a czas pracy w szkolnej świetlicy do godziny 16.30.

Rekomenduje się ograniczenie gromadzenia się uczniów  oraz  zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły .

 

Świetlica Szkolna

SERDECZNIE WITAMY NA STRONIE INTERNETOWEJ  SZKOŁY W ZAKŁADCE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

WYCHOWAWCY ŚWIETLICY PROPONUJĄ…

 

Zapraszamy Was do wykonania kilku rzeczy, które będą symbolizować ŚWIĘTA WIELKANOCNE. Obejrzyjcie film, który przedstawi Wam WIELKANOCNE SYMBOLE.

https://youtu.be/PSMcPXs-1vM

Samodzielnie możecie wykonać: koszyczek, zajączka, kolorowe pisanki.

  1. Koszyczek z papieru – może być ozdobą świątecznego stołu.

https://youtu.be/HWIAScaNHE0

  1. Papierowy zajączek

https://youtu.be/A8agxSu4hNs

  1. Zajączek z ręcznika – doskonały pomysł na wielkanocny prezent dla bliskiej osoby. Jest to sposób ciekawy i myślę, żewarto się nim zainteresować.

https://youtu.be/bKLCYcsvE54

  1. Kolorowe pisanki – naturalne sposoby na kolorowe, świąteczne jajka.

https://youtu.be/zuKuqQJ0yrs

https://youtu.be/IcWx76twXpY

Swoją wiedzę dotyczącą Świąt Wielkanocnych można sprawdzić rozwiązując krzyżówkę online – do czego zapraszam chętne dzieci.

https://learningapps.org/view240870

 

Zabawy w domu:

 

Podłoga to lawa.

Znasz taką zabawę? Moi chłopcy często bawią się w ten sposób przemieszczając się po domu tak, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!

Modelka na wybiegu

Pamiętasz lekcje wf-u, na których nosiłaś woreczek z grochem na głowie? To też dobry pomysł na zabawę! Zamiast woreczka możesz nosić np. książki. I po każdym przejściu dokładać kolejną. Ciekawa ile uda Wam się unieść?

Złap zajączka

Gdy moi chłopcy byli mali lubili się bawić w łapanie zajączka. Kojarzysz to światełko na ścianie tworzone przy pomocy lustreka? Teraz nie łapią, ale sami puszczają zajączki, które nasz kot próbuje złapać.

Zabawa w chowanego

Klasyka zawsze jest dobra, nie zależnie od wieku. Z tej zabawy chyba nigdy się nie wyrasta.

Poszukiwanie skarbu

Możesz schować kilka przedmiotów, ale możesz też poprosić dziecko, żeby to ono je ukryło, a potem narysowało mapę, która doprowadzi Cię do skarbu.

Ciepło-zimno

Zamiast mapy, możecie się bawić we wszystkim znane „ciepło-zimno”

Co zmieniło się w pokoju

Przestaw lub schowaj jakąś rzecz. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czego brakuje lub co zmieniło się w pokoju. Dobra zabawa na spostrzegawczość.

Znajdź kolory

Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!

Wylosuj zadanie

Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.

 

 

Edukacyjne gry on-line :
 https://www.gry-matematyczne.pl/gry.html 
http://pisupisu.pl/2/ortografia 
http://pisupisu.pl/3/slowne-zabawy/jaka-czesc-mowy

 

KILKA PROPOZYCJI AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ:

Bukiet tulipanów z kolorowego papieru

Tulipany z papieru to bukiet, który samodzielnie zrobią przedszkolaki. Dziś proponujemy 2 sposoby sklejania kwiatków dla starszych i młodszych dzieci.

Do wykonania tulipanów potrzebne są:

Kolorowe kartki papieru,

klej,

nożyczki,

patyczki do szaszłyków, na łodygi sprawdzą sie też zielone słomki do napojów,

tasiemki, kokardki,

farba zielona do pomalowania łodyżek.

 

Aby powstał nam wypukły tulipan należy ze sobą skleić co najmniej 3 płatki ze sobą, sklejając je po kolei, pod sam koniec w śodek wkładając łodygę i dociskając aby się skleiła z papierem. Na koniec przyklejamy wcześcniej wycięte listki z zielonego kartonu i gotowe.

 

ZWIERZĄTKA Z WYTŁACZANEK PO JAJKACH 

Dzisiaj czas na prace praktyczne do wykonania których wykorzystamy ekologiczne materiały czyli:

-wytłaczanki po jajkach. 

Będą wam potrzebne również: farby, wycinanki lub inny kolorowy papier, nożyczki, kolorowe druciki, guziczki i inne dekoracyjne dodatki które posiadacie w domu. 

Przedstawiam zdjęcia kilku propozycji wykonania takich zwierzątek: gąsienica, krokodyl i pająk.

 

Świetlica

ŚWIETLICA SZKOLNA

 

GODZINY PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ

6:30  - 16:30

NUMER TELEFONU  DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ:

91 402 10 97

 

WYCHOWAWCY

Irena Słodowa

Elwira Borecka

Justyna Kasprzak

Karolina Bednarz

Mączkowska Aleksandra

Agnieszka Górzna

Anetta Maciejewska- Hauda

Grzegorz Ślimak

Joanna Szymczak.

 

Obiady dla uczniów  zapewnia firma cateringowa "Kalafiorek", nr kontaktowy : 883759883.

Posiłki wydawane są w godzinach :

  • dla oddziału przedszkolnego 12:00-12:30
  • dla klas I-VIII 12:30-12:45

 

 

REGULAMIN ZACHOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W ŚWIETLICY W CZASIE EPIDEMII

 

  • Uczniów w świetlicy obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk, ochrona podczas kichania i kaszlu
  • Środki do dezynfekcji rąk będą rozmieszczone w świetlicy w sposób umożliwiający łatwy dostęp dla wychowanków pod nadzorem wychowawcy.
  • Uczniowie korzystają z własnych przyborów, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku lub w plecaku.
  • Dzieci nie mogą zabierać do szkoły/świetlicy niepotrzebnych przedmiotów, zabawek, maskotek itp.
  • Świetlica będzie wietrzona podczas zajęć, a w szczególności po dezynfekcji sali, przed przyjęciem nowej grupy w godz. 11:15 – 11:30
  • Z sali zostały usunięte przedmioty i zabawki których nie można skutecznie zdezynfekować
  • Klocki znajdujące się w świetlicy, wydawane są przez wychowawcę. Po zabawie są poddawane dezynfekcji.
  • Gry planszowe oraz puzzle wydawane są przez wychowawcę świetlicy. Po zabawie, gry i puzzle trafiają na 2 dniową kwarantannę, po której wracają do użytku.
  • W miarę możliwości, wychowawcy świetlicy będą prowadzić zajęcia opiekuńczo-wychowawcze na otwartej przestrzeni (plac zabaw, boisko szkolne) z zachowaniem zasad obecnego reżimu sanitarnego
  • Jeżeli wychowawca zaobserwuje u dziecka niepokojące objawy (uporczywy kaszel, gorączkę) jest zobowiązany odizolować dziecko od grupy. Następnie powiadamia rodziców/opiekunów prawnych.
  • W razie konieczności kontakt rodzica z wychowawcą świetlicy, odbywa się przez dziennik elektroniczny lub na numer telefonu podany w karcie zapisu dziecka do świetlicy.
  • Świetlica pracuje w godzinach od 7:00 do 16:30
  • Po 5 lekcji serwowany jest obiad z zachowaniem zaleceń epidemicznych.
  • Uczniowie dojeżdżający rozpoczynający zajęcia od 3 lekcji przyjeżdżają drugim autobusem, busem po 9 lekcji mogą odjeżdżać tylko uczniowie mający 9 lekcję.

 

Zajęcia świetlicowe

1. Zajęcia świetlicowe odbywają się w pomieszczeniach szkolnej Świetlicy oraz na świeżym powietrzu na terenie szkoły, a w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.

2. Do regulaminu korzystania z zajęć świetlicowych wprowadza się zapisy, dotyczące zachowania bezpieczeństwa w czasie zagrożenia epidemicznego.

3. Uczeń wchodząc do świetlicy ma obowiązek dezynfekcji rąk.

4. Na początku roku szkolnego rodzic wypełnia deklarację uczęszczania dziecka do świetlicy, w której określa dokładnie dni i godziny przyjścia i wyjścia ucznia z zajęć świetlicowych , wyraża zgodę na pomiar temperatury oraz podaje nr telefonu szybkiego kontaktu z rodzicem w czasie pobytu dziecka w świetlicy szkolnej.

5. Dzieci mogą być  przyprowadzane/ odbierane  sprzed drzwi głównych szkoły  przez osoby zdrowe, bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, których domownicy nie przebywają na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych,.         

6 .W sytuacjach wyjątkowych, kiedy to  godzina odbioru dziecka danego dnia ulegnie zmianie,rodzic informuje o tym telefonicznie pracownika świetlicy ( tel. 91 402 10 97) .

7. Wchodząc na teren szkoły ( po przekroczeniu ogrodzenia) rodzic zobowiązany jest  do zachowania zasad dystansu społecznego oraz stosowania osłony ust i nosa.

8. Jeżeli na placu zabaw przed budynkiem szkoły znajdują się dzieci rodzic zobowiązany jest do poczekania przed furtką. 

9. Uczniowie rozpoczynający zajęcia od 3 godziny lekcyjnej przyjeżdzają drugim autobusem/busem. Po 9 lekcji odjezdzają autobusem/ busem  tylko uczniowie mający w danym dniu 9 lekcji.

 

Każdy rodzic zobowiązany jest do przekazania numeru telefonu do szybkiego kontaktu w czasie godzin pobytu dziecka w szkole  oraz wyrażenia  zgody na pomiar temperatury, gdy zajdzie taka konieczność. Rodzic wypełnia stosowny dokument, który dziecko przynosi pierwszego dnia do szkoły.

Uczniowie miejscowi przychodzą do szkoły na 10 minut przed rozpoczęciem zajęć. Wcześniej, w godzinach ustalonych z pracownikami świetlicy, mogą przyjść tylko uczniowie objęci opieką świetlicy szkolnej.

Do momentu zmiany warunków pogodowych ogranicza się korzystanie z szatni szkolnej do niezbędnego minimum, także w zakresie zmiany obuwia zmiennego.

Chcąc ograniczyć liczbę przebywających uczniów na terenie szkoły wydłuża się czas zajęć dydaktycznych do lekcji dziewiątej, a czas pracy w szkolnej świetlicy do godziny 16.30.

Rekomenduje się ograniczenie gromadzenia się uczniów  oraz  zachowanie dystansu między osobami przebywającymi na terenie szkoły .

 

Świetlica Szkolna

SERDECZNIE WITAMY NA STRONIE INTERNETOWEJ  SZKOŁY W ZAKŁADCE ŚWIETLICY SZKOLNEJ

WYCHOWAWCY ŚWIETLICY PROPONUJĄ…

 

Zapraszamy Was do wykonania kilku rzeczy, które będą symbolizować ŚWIĘTA WIELKANOCNE. Obejrzyjcie film, który przedstawi Wam WIELKANOCNE SYMBOLE.

https://youtu.be/PSMcPXs-1vM

Samodzielnie możecie wykonać: koszyczek, zajączka, kolorowe pisanki.

  1. Koszyczek z papieru – może być ozdobą świątecznego stołu.

https://youtu.be/HWIAScaNHE0

  1. Papierowy zajączek

https://youtu.be/A8agxSu4hNs

  1. Zajączek z ręcznika – doskonały pomysł na wielkanocny prezent dla bliskiej osoby. Jest to sposób ciekawy i myślę, żewarto się nim zainteresować.

https://youtu.be/bKLCYcsvE54

  1. Kolorowe pisanki – naturalne sposoby na kolorowe, świąteczne jajka.

https://youtu.be/zuKuqQJ0yrs

https://youtu.be/IcWx76twXpY

Swoją wiedzę dotyczącą Świąt Wielkanocnych można sprawdzić rozwiązując krzyżówkę online – do czego zapraszam chętne dzieci.

https://learningapps.org/view240870

 

Zabawy w domu:

 

Podłoga to lawa.

Znasz taką zabawę? Moi chłopcy często bawią się w ten sposób przemieszczając się po domu tak, aby nie dotknąć podłogi. Czasami jest to naprawdę skomplikowane!

Modelka na wybiegu

Pamiętasz lekcje wf-u, na których nosiłaś woreczek z grochem na głowie? To też dobry pomysł na zabawę! Zamiast woreczka możesz nosić np. książki. I po każdym przejściu dokładać kolejną. Ciekawa ile uda Wam się unieść?

Złap zajączka

Gdy moi chłopcy byli mali lubili się bawić w łapanie zajączka. Kojarzysz to światełko na ścianie tworzone przy pomocy lustreka? Teraz nie łapią, ale sami puszczają zajączki, które nasz kot próbuje złapać.

Zabawa w chowanego

Klasyka zawsze jest dobra, nie zależnie od wieku. Z tej zabawy chyba nigdy się nie wyrasta.

Poszukiwanie skarbu

Możesz schować kilka przedmiotów, ale możesz też poprosić dziecko, żeby to ono je ukryło, a potem narysowało mapę, która doprowadzi Cię do skarbu.

Ciepło-zimno

Zamiast mapy, możecie się bawić we wszystkim znane „ciepło-zimno”

Co zmieniło się w pokoju

Przestaw lub schowaj jakąś rzecz. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie czego brakuje lub co zmieniło się w pokoju. Dobra zabawa na spostrzegawczość.

Znajdź kolory

Zadanie polega na poszukiwaniu w pomieszczeniu przedmiotów w odpowiednim kolorze. Wyniki możecie notować lub zapamiętywać. Ciekawe komu uda się dostrzec najwięcej!

Wylosuj zadanie

Napiszcie kilka prostych czasowników lub ciekawych zadań np. „poruszaj się jak pingwin”, „skacz jak żaba”. Włóżcie je do słoika i losujcie zadania dla każdego członka rodziny.

 

 

Edukacyjne gry on-line :
 https://www.gry-matematyczne.pl/gry.html 
http://pisupisu.pl/2/ortografia 
http://pisupisu.pl/3/slowne-zabawy/jaka-czesc-mowy

 

KILKA PROPOZYCJI AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ:

Bukiet tulipanów z kolorowego papieru

Tulipany z papieru to bukiet, który samodzielnie zrobią przedszkolaki. Dziś proponujemy 2 sposoby sklejania kwiatków dla starszych i młodszych dzieci.

Do wykonania tulipanów potrzebne są:

Kolorowe kartki papieru,

klej,

nożyczki,

patyczki do szaszłyków, na łodygi sprawdzą sie też zielone słomki do napojów,

tasiemki, kokardki,

farba zielona do pomalowania łodyżek.

 

Aby powstał nam wypukły tulipan należy ze sobą skleić co najmniej 3 płatki ze sobą, sklejając je po kolei, pod sam koniec w śodek wkładając łodygę i dociskając aby się skleiła z papierem. Na koniec przyklejamy wcześcniej wycięte listki z zielonego kartonu i gotowe.

 

ZWIERZĄTKA Z WYTŁACZANEK PO JAJKACH 

Dzisiaj czas na prace praktyczne do wykonania których wykorzystamy ekologiczne materiały czyli:

-wytłaczanki po jajkach. 

Będą wam potrzebne również: farby, wycinanki lub inny kolorowy papier, nożyczki, kolorowe druciki, guziczki i inne dekoracyjne dodatki które posiadacie w domu. 

Przedstawiam zdjęcia kilku propozycji wykonania takich zwierzątek: gąsienica, krokodyl i pająk.

    

 

RYMOWANKI, WYMYŚLANKI – ZABAWY SŁOWEM  

  1. Znajdź jak najwięcej... 

Zadaniem Waszym jest wyszukanie jak największej ilości wyrazów w określonym czasie, np. przez 3 min.: 

- na podaną przez np. rodzica literę, 

- zakończonych na -ca, -wa itp., 

- pięcioliterowych o określonej pierwszej i ostatniej literze, np.: w....r, k....o, ż....a, 

- zaczynających się lub kończących na daną sylabę, 

- zawierających w środku swej nazwy podaną głoskę, 

- trzygłoskowych, cztero-głoskowych, 

- zawierających samogłoskę: ę, ą, dwuznaki lub ó, rz, h. 

  1. Odgadywanie obrazków 

Materiały: 

- papier, 

- ołówek lub flamaster. 

Rysujemy na papierze proste przedmioty lub postacie. Przyglądamy się temu i próbujemy tak szybko, jak to możliwe, odgadnąć, co tak naprawdę jest tematem rysunku. Można także przedstawić pojęcia przy pomocy kilku obrazków, np. parasol słoneczny- rysujemy słońce i parasol. 

  1. Kojarzenie wyrazów 

Materiały: 

- kartki, 

- długopisy, ołówki lub flamastry. 

Wyszukujemy jak najwięcej wyrazów, które po połączeniu ze sobą utworzą nam nowy wyraz, np. prosty + kąt = prostokąt, grzyby + branie = grzybobranie. 

  1. Rymy

Osoba dorosła lub rodzeństwo podaje jakiś wyraz i wspólnie tworzymy do niego kilka rymów(np. filiżanka - skakanka - szklanka - polanka itd.).

  1. Śmieszne rymy 

Rymować możemy również krótkie zdania, przy czym mają one być pozbawione sensu. Osoba dorosła podaje na przykład jakieś zdanie, akcentując szczególnie jakiś wyraz, do którego trzeba dobrać rym, a Wy znajdujecie jakiś śmieszny ciąg dalszy (np. Mój kapelusz jest czerwony. - I szuka żony., Ptaszek sobie stał. - I robił hau, hau...).

 

KULINARNE PODBOJE

PRZEPIS NA BABKĘ WIELKANOCNĄ:

SKŁADNIKI

  • 4 duże jajka (L)
  • 200 g masła lub oleju roślinnego
  • skórka i sok z 1 cytryny
  • 1 szklanka cukru (180 g)
  • 1 łyżka cukru wanilinowego (lub 1 laska wanilii)
  • 1 szklanka mąki pszennej tortowej (160 g)
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej (90 g)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • do posmarowania formy: 1 łyżka masła i około 3 łyżek bułki tartej lub mielonych orzechów lub migdałów
  • na wierzch: cukier puder lub lukier i obrane migdały lub gotowe jajeczka

PRZYGOTOWANIE

  • Jajka ocieplić (lepiej się ubijają) - włożyć do miski, zalać bardzo ciepłą wodą z kranu i odstawić na kilkanaście minut, w razie potrzeby zmienić wodę na cieplejszą.
  • Przygotować formę na babkę z kominem pośrodku (śr. ok. 22 - 25 cm), posmarować ją 1 łyżką masła i wysypać bułką tartą lub mielonymi orzechami czy migdałami. Piekarnik nagrzać do 170 stopni C(grzanie góra i dół bez termoobiegu).
  • Masło roztopić (olej delikatnie podgrzać w kąpieli). Do letniego tłuszczu dodać sok i skórkę z cytryny, odstawić.
  • Do większej miski wbić jajka, dodać cukier i ubijać przez około 10 minut na jasną, gęstą i puszystą masę. W międzyczasie dodać cukier wanilinowy lub ziarenka wyskrobane z przepołowionej laski wanilii.
  • Do drugiej miski przesiać mąkę pszenną razem z mąką ziemniaczaną oraz proszkiem do pieczenia, wymieszać.
  • Do ubitych jajek dodać mieszankę mąki i zmiksować krótko na małych obrotach miksera do połączenia się składników w jednolite ciasto (można przez chwilę miksować mikserem, później przez chwilę mieszać delikatnie szpatułką, później znów zmiksować).
  • Do ciasta wlać masło lub olej i zmiksować do połączenia się składników w jednolite ciasto. Ciasto będzie miało konsystencję podobną do budyniu. Masę wylać do przygotowanej formy i wstawić do piekarnika. Piec przez ok. 45 minut(do suchego patyczka).
  • Po upieczeniu wyjąć i ostudzić. Można upiec dzień wcześniej i trzymać w formie pod przykryciem.
  • Po ostudzeniu wyjąć babkę na paterę i posypać cukrem pudrem lub polukrować i obłożyć obranymi migdałami lub gotowymi jajeczkami.

22 kwietnia Międzynarodowy Dzień Ziemi. Jest to okazja do promowania ekologicznych postaw, ale też uświadamiania problemów, które niesie ze sobą zmiana klimatu.

"KLIMATYCZNY DZIEŃ ZIEMI 2021"
Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej  realizowany przez CENTRUM EDUKACJI OBYWATELSKIEJ

Na ich stronie można znaleźć ciekawe webinaria, konkursy, wykłady m.in "Gotuję nie marnuję", "Odpowiedzialna moda", "Dlaczego tańczę w lesie? - o tym jak las wpływa na samopoczucie, podejmowanie decyzji i działania na rzecz świata "

 

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

 

CIEKAWE ZAJĘCIA W ŚWIETLICY

 

 

 

Data dodania: 2020-10-30 12:18:55
Data edycji: 2023-02-02 18:56:35
Ilość wyświetleń: 2516

E- profilaktyka

Konkursy

Zgłoś się do konkursu !
Więcej informacji

Stacja meteo

Sprawdź pogodę w Helenowie i okolicy
Więcej informacji

Kalendarz

Strefa Nauczyciela

Dostęp zabezpieczony hasłem
Zobacz
Motto
naszej
szkoły

"Są dwa sposoby na to, żeby znaleźć się na wierzchołku dębu. Jeden, to usiąść na żołędziu i czekać. Drugi, to wspiąć się na drzewo."

Charles Kemmons Wilson
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej