Szkoła Podstawowa nr 3 w Goleniowie

BIGoS

BIGoS

 

Znamy zwycięzców konkursu

 „Mój ulubiony bohater literacki”, pod takim hasłem odbył się konkurs dla klas IV – VII.

            Uczestnicy mieli za zadanie wykonać pracę plastyczną przedstawiającą swojego literackiego ulubieńca oraz opisać tę postać i uzasadnić, dlaczego wywarła wrażenie na odbiorcy.

Opisywaliście postaci poznane w przeszłości, bohaterów, którzy wprowadzali was w świat literatury, ale także tych, których poznawaliście na lekcjach języka polskiego, przy okazji omawiania lektur. Byli to bohaterowie ratujący świat, dobre i ciemne charaktery, postaci fantastyczne czy też zwykli bohaterowie , których przygody śledziliście dla zabicia czasu, w niepogodę i do poduszki.

Na konkurs wpłynęło 12 prac. Jury wnikliwie przeczytało i obejrzało wszystkie. We wnioskach komisji czytamy, że wszystkie prace miały swój urok, a autorzy włożyli dużo pracy w ich wykonanie, niestety, niektóre nie były pracami autorskimi, a inne miały sporo błędów, co wykluczało zdobycie dobrego miejsca.

Nasza rada: nie przepisujcie z internetu, bo jury zawsze się zorientuje i korzystajcie ze słowników ortograficznych. A o oto zwycięzcy:

  1. Miejsce: Szymon Bauer -  kl. VI
  2. Miejsce: Oliwia Furs – kl. V
  3. Miejsce: Amelia Słomczewska – kl. IVb

Nagrodzone prace można oglądać na wystawie w szkolnej bibliotece.

Świat w kropli wody wygląda inaczej


O tym, że cola rozpuszcza rdzę, a łyk wody z jeziora może sprawić, że połkniemy setki drobnych robali, przekonaliśmy się podczas zajęć edukacyjnych w ośrodku edukacyjnym, w Grodnie.

            W Wolińskim Parku Narodowym, nad samym morzem, jest miejsce, gdzie na młodych entuzjastów przyrody i badań otaczającego środowiska, czeka mnóstwo atrakcji i jeszcze więcej wrażeń. Przekonali się o tym uczniowie z naszych IV klas.

            - Było super – przyznają uczniowie. - Wyjechaliśmy rano , na miejscu byliśmy po 40 minutach i od razu czekały na nas osoby, które przybliżyły nam piękno, ale też zagrożenia otaczającego świata, a wszystko odbywało się za sprawą wspólnych badań i doświadczeń. Dużym plusem było to, że zajęcia w ośrodku miały formę warsztatów, a nie nudnych wykładów.

            Warsztatowicze mieli za zadanie zbudować parki narodowe, z dostępnych na plaży elementów, a potem oprowadzić i opisać efekt pracy. Potem pobrano próbki wody z morza i pobliskiego jeziora.

            - Były nam potrzebne do badań w prawdziwym laboratorium – opowiadają uczestnicy warsztatów. - Pod mikroskopem oglądaliśmy życie, jakie istnieje w kropli wody. Nawet nie przypuszczaliśmy, że łyk takiej wody podczas kąpieli w morzu czy jeziorze, może sprawić, że nieświadomie połykamy mnóstwo małych, niewidocznych dla oka drobnoustrojów. Pod mikroskopem wyglądały naprawdę imponująco. Podczas kolejnych badań różnych produktów , jakie na co dzień ze smakiem spożywamy, dowiedzieliśmy się o szkodliwości niektórych z nich, dlatego chyba każdy z nas z ostrożnością będzie sięgał po colę, mając na uwadze, że są w niej kwasy, które na naszych oczach zżerały rdzę.

            Na koniec uczestnicy warsztatów otrzymali certyfikaty udziału w zajęciach edukacyjnych.

Zespół redakcyjny BIGoS